Yatay Geçiş Rehberi

Yatay geçiş hakkında bilgilerin yer aldığı internet sitemizde, sizleri bu konuda aydınlatmak ve yatay geçiş isteğinizi gerçekleştirmeniz için yardımcı olmayı amaçlıyoruz. Üniversiteler kontenjanlarını ve şartlarını açıkladığı takdirde sitemize bu bilgiler eklenmektedir. Sorular ve Cevaplar bölümünde aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Anadolu Üniversitesi 2008-2009 Öğretim Yılı Yatay Geçiş Başvuruları

İstenilen Belgeler Ve Koşullar
  • Başvuracakların, ayrılacağı kurumdaki bütün sınavlarını başarmış olması ve gireceği sınıftan veya yarıyıldan önceki öğretim süresinde sağladığı genel not ortalamasının (gireceği sınıfa veya yarıyıla geçiş notu dahil) en az %60 veya eşdeğer olması gerekir. Birinci sınıfın ilk yarıyılına, son sınıfın son yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.
  • Kontenjan açığı kalması halinde başvuranların bu programa giriş yılındaki puanı, naklen gelmek istediği programın taban puanından yüksek olması koşuluyla başarı sınırı %50'ye kadar indirilecektir.
  • Yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından geçiş için, yabancı ülke yükseköğretim kurumunda, yabancı dil hazırlık sınıfı hariç en az bir yıl (iki yarıyıl) okumuş, yılsonu sınavlarını başarıyla vermiş ve yukarıda belirtilen başarı koşulunu yerine getirmiş olması şartı aranır.
  • Merkezi Açık Yükseköğretim ve dışardan (Ekstern) Yükseköğretimden örgün Yükseköğretime geçiş yapılamaz.
  • II. Öğretim öğrencileri, Bahar yarıyılında normal öğretime yatay geçiş yapamazlar.

  1. Dilekçe

  2. Not Durum Belgesi (Transkript) ve ders içerikler

  3. Yurtdışından yapılacak başvurularda, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Kılavuzunda yer alan ülkelerdeki Yükseköğretim Kurumlarında öğrenime başlayan öğrencilerin başvuruları kabul edilecektir. Transkript (Not Durum Belgesi), ders içeriklerinin Türkçeye çevrilmiş ve onaylanmış olması gerekir.

  4. Disiplin cezası almadığını gösterir belge

  5. Öğrencinin ÖSS sınavına girdiği yıla ait onaylı Y-ÖSS Sonuç Belgesi fotokopisi

  6. II.Öğretim programlarından normal öğretim programlarına geçiş için hazırlık sınıfı hariç, bulundukları sınıfın bütün derslerini vermek ve ilk yüzde on'a girmek suretiyle bir üst sınıfa geçmiş olan öğrencilerin başvuruları kabul edilecektir. Bu durumda olan öğrenciler, yatay geçiş yaptığı sınıf da dahil olmak üzere ikinci öğretim için öngörülen ücreti ödemek zorundadırlar.

Başvuru Tarihi

Bahar Yarıyılı Yatay Geçiş başvurularının kabulü için son tarih: 06 Şubat 2009

Dayanak
Madde 1- Bu Yönetmelik 21.10.1982 tarihli ve 17845 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 'Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik'in 10 uncu maddesi gereğince hazırlanmıştır.

Amaç
Madde 2- Bu Yönetmeliğin amacı, Üniver-sitemizin herhangi bir programına kayıtlı başarılı örgün öğretim öğrencilerinin Üniversitemizin diğer bir programına yatay geçiş yapmaları ve yerleştirilmeleri ile ilgili esas ve usulleri belirlemektir. Ancak, önlisans programlarından, lisans programlarına; lisans programlarından, önlisans programlarına geçiş yapılamaz.

Öğretim Esasları

Madde 3- Yatay geçiş için ilk iki yarıyılı tamamlamış ve üçüncü yarıyıla başlayacak öğrenciler başvurabilir.

Madde 4- Öğrencinin ayrılacağı programın ilk iki yarıyıldaki derslerinin tümünü bir yıl içinde başarmış olması, genel not ortalamasının en az 2,50 olması ve disiplin cezası almamış olması gerekir.

Madde 5- Yatay geçiş koşulları ile her program ve her yıl için en az 2 olmak üzere kontenjanlar, ilgili birimlerin yönetim kurullarınca belirlenir.

Madde 6- Başvurular, öğretimin başlamasından 10 gün öncesine kadar ilgili birime yapılmak zorundadır.

Madde 7- Yatay geçiş başvurularının değerlen-dirilmesi ve öğrencilerin geçiş yaptıkları bölümlere intibakları ilgili birimin yönetim kurulunca yapılır.

Madde 8- Zorunlu hazırlık sınıfı olan bölümlere geçiş yapmak isteyenlerin yeterlik sınavını başarmaları veya yeterlik sınavında başarılı olamayanların hazırlık sınıfını başarmaları gerekir. Hazırlık sınıfında okuyan öğrencilere Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Temel Yabancı Diller Bölümü Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri uygulanır.

Öğretim Süresi

Madde 9- Öğrencilerin daha önce okudukları programlarda geçirmiş oldukları süre, azami öğrenim süresine dahildir.

Madde 10- İkinci öğretimden birinci öğretime ve birinci öğretimden ikinci öğretime yatay geçişler, Yükseköğretim Kurulunca belirlenen esaslar doğrultusunda yapılır.

Yürürlük
Madde 11- Bu Yönetmelik 2001-2002 öğretim yılından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme
Madde 12- Bu Yönetmelik hükümlerini Anadolu Üniversitesi Rektörü yürütür.

Yatay geçiş kontenjanları için: http://www.anadolu.edu.tr/ogrenci_isleri/yatay_gecis/disyatay.aspx

1 yorum:

Unknown dedi ki...

igein_h_yizevbekhai@admin.in.th: Eger ilgileniyorsaniz, bu e-posta adresinden bizimle irtibata iseniz merhaba sizin tüm kisisel is için kredi ararken, biz,% 3 faiz oraniyla kredi vermek. Belgeniz ok cevap veren herhangi bir gecikme olmaksizin derhal sizden aldigimiz be kez kredi biz bir hafta önce size transfer edilecek. Artik kredi basvurusunda, acil promosyon ok var.