Yatay Geçiş Rehberi

Yatay geçiş hakkında bilgilerin yer aldığı internet sitemizde, sizleri bu konuda aydınlatmak ve yatay geçiş isteğinizi gerçekleştirmeniz için yardımcı olmayı amaçlıyoruz. Üniversiteler kontenjanlarını ve şartlarını açıkladığı takdirde sitemize bu bilgiler eklenmektedir. Sorular ve Cevaplar bölümünde aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi 2008-2009
Yatay Geçiş Başvurusu

Üniversitemiz Fakülte ve Yüksekokullarına; Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Yönetmeliği hükümlerine uygun olarak 2008-2009 Öğretim Yılında Yatay Geçişle alınacak öğrencilerde aranılacak şartlar, gerekli belgeler, başvuru tarihleri, ayrılan kontenjanlar ve diğer hususlar aşağıya çıkarılmıştır.

KOŞULLAR

1- Yatay geçişler, eşdeğer eğitim programları uygulayan Yükseköğretim Kurumları arasında yapılır. Yükseköğretim Kurumlarının ilk sınıfına veya ilk yarıyılına geçiş yapılamaz.

2- İlgili bölüm veya programda kontenjan belirlenmiş olması gerekir.

3- Ara sınıflara veya yarıyıllara geçiş için öğrencinin;

a- Ayrılacağı kurumdaki bütün sınavları başarmış olması,

b- Gireceği sınıftan veya yarıyıldan önceki öğretim süresinde sağladığı genel not ortalamasının (gireceği sınıfa veya yarıyıla geçiş notu dahil) en az % 60 veya eşdeğeri, 4 tam not üzerinden 2.00 olması gereklidir.

c- Öğrencinin son sınıfa veya son iki yarıyıla kadar sağladığı genel not ortalamasının % 65 veya eşdeğeri olması, son sınıfa geçiş notunun en az % 70 veya eşdeğeri olması.

4- Açıköğretim veya ekstern öğretimden örgün öğretime geçiş yapılamaz.

5- İkinci öğretimden örgün öğretime yatay geçiş yapacak öğrencilerin öğretim yılı sonu itibariyle ilk %10�a girmeleri gerekir.

6- Yabancı ülkelerdeki Yükseköğretim kurumlarından yurdumuzdaki Yükseköğretim kurumlarına geçiş için öğrencinin yabancı ülke Yükseköğretim kurumunda yabancı dil hazırlık sınıfı hariç en az bir yıl (iki yarıyıl) okumuş, yıl sonu sınavlarını başarı ile vermiş ve yönetmeliğin 5. ve 6. maddelerindeki diğer hususları yerine getirmiş olma şartı aranır.

7- Öğrenci Seçme Kılavuzunda yer alan ülkelerdeki Yükseköğretim Kurumlarından yatay geçiş yapmak üzere başvuranlardan ÖSS sonucuna göre yerleştirildiklerini gösterir kazandı belgesi istenir. ÖSYM tarafından yerleştirilmeyen öğrencilerin yatay geçiş başvuruları kabul edilmez.

8- Özel Yetenek sınavı ile öğrenci alınan programlara KKTC ve diğer ülke Üniversitelerinden yatay geçiş başvurusu kabul edilmez.

9- Bir Yükseköğretim Kurumundan, çıkarma, uzaklaştırma vb. disiplin cezası almış olanlar yatay geçiş için başvuruda bulunamazlar.

10- Üniversite içinden yapılacak olan yatay geçiş başvuruları da yukarıdaki esaslara göre yapılır.

11- Vakıf Yükseköğretim Kurumları veya yabancı ülkelerdeki Yükseköğretim Kurumlarından normal veya ikinci öğretime geçiş yapan öğrenciler geçiş yaptıkları kurumun ikinci öğretim ücretini ödemek zorundadırlar.

MÜRACAAT İÇİN GEREKLİ BELGELER

1- Başvuru dilekçesi. (Dilekçede Fakülte/Yüksekokul, bölüm veya programlar açıkça belirtilir.)

2- Not belgesi (transkript); başvuruda bulunan öğrencinin ayrılacağı kurumda okuduğu bütün dersleri ve bu derslerden aldığı notları gösteren belgenin aslı.

3- Öğrencinin ayrılacağı kurumda okuduğu derslerin öğretim planının tasdikli örneği.

4- Öğrencinin ÖSYM sınavına girdiği yıla ait ÖSS veya ÖYS sonuç belgesinin onaylı fotokopisi (öğrenim gördüğü üniversiteden alınacak).

5- İkinci öğretim programlarından örgün öğretim programlarına yatay geçiş başvurusunda bulunacak öğrencilerin öğretim yılı sonunda bulundukları sınıf itibariyle ilk %10'a girdiklerine dair resmi belge.

6- Öğrencinin kayıtlı olduğu Yükseköğretim Kurumundan disiplin cezası almadığını gösterir belge.

7- Yurt dışından yapılacak başvurularda, kayıtlı bulunduğu programın ÖSYM kılavuzunda yer almış olması, transkript (not belgesi), ders planları ve içeriklerinin Türkçe'ye çevrilmiş ve onaylanmış olması

8- Üniversitenin belirlediği banka hesabına başvuru harcının yatırıldığına dair ödeme makbuzu.

BAŞVURU YERİ VE TARİHLERİ

Başvurular bütün belgeler tamamlanmış olarak, ilgili Fakülte Dekanlıkları ile Yüksekokul Müdürlüklerine başvuru tarihlerinde bizzat yapılacaktır. (Posta ile başvurular kesinlikle kabul edilmeyecektir)

- Fakülte ve Yüksekokullara başvurular; Güz yarıyılında 01 Eylül 2008, Bahar yarılında 02 Şubat 2009 tarihine kadar,

- Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokuluna başvurular; Güz Yarıyılında 01 Eylül 2008, Bahar yarıyılında 12 Ocak 2009 tarihine kadar yapılması gerekmektedir.

Kontenjanlar İçin: http://ogrisleri.comu.edu.tr/yatay_gecis/yatay_kontenjan.htm

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Tamam da mesela ne biliiim geçen birileri burdan bilgi verse ya şu ortalamayla kabul edildim felan ?