Yatay Geçiş Rehberi

Yatay geçiş hakkında bilgilerin yer aldığı internet sitemizde, sizleri bu konuda aydınlatmak ve yatay geçiş isteğinizi gerçekleştirmeniz için yardımcı olmayı amaçlıyoruz. Üniversiteler kontenjanlarını ve şartlarını açıkladığı takdirde sitemize bu bilgiler eklenmektedir. Sorular ve Cevaplar bölümünde aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Erzincan Üniversitesi 2008-2009 Yatay Geçiş Başvurusu

Yükseköğretim kurumları arasında önlisans ve lisans düzeyinde yatay geçiş esaslarına ilişkin yönetmeliğine uygun olarak 2008–2009 Eğitim - Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında Üniversitemiz Fakülte ve Yüksekokullarına yatay geçiş yolu ile kabul edilecek öğrencilerde aranacak koşullar, gerekli belgeler son başvuru tarihi ile kontenjanlar aşağıya çıkarılmıştır.


A-KOŞULLAR


1.
Yatay geçişler eşdeğer eğitim programları uygulayan Yükseköğretim Kurumları arasında yapılır. Yıl sistemi uygulayan Yükseköğretim kurumları arasında ders yılı başında, yarıyıl sistemi uygulayan Yükseköğretim Kurumları arasında her yarıyıl başında ve dersler başlamadan önce geçiş için başvurulan fakülte ve yüksekokulların yönetim kurullarının kararı ile yapılır.

2. Ara sınıflara veya yarıyıllara geçiş için öğrencinin; ayrılacağı kurumdaki bütün sınavlarını başarmış olması ve gireceği sınıfta veya yarıyılda önceki öğretim süresinde sağladığı genel not ortalamasının (Gireceği sınıfa veya yarıyıla geçiş notu dâhil) en az % 60 veya eşdeğeri olması gerekir.

3.
Son sınıfa veya son iki yarıyıla yapılacak geçişte; ayrılacağı kurumdaki bütün sınavlarını başarmış olması genel not ortalamasının (son sınıf veya son iki yarıyıla geçiş notu dâhil) en az % 65 veya eşdeğeri olması, son sınıf veya son iki yarıyıla geçiş notunun en az %70 veya eşdeğeri olması gerekir.

4. Fakülte ve Yüksekokullar; Yükseköğretim Kurumları yatay geçiş esaslarına ilişkin yönetmeliğin 4’üncü maddesinin ikinci fıkrası gereğince; hangi yükseköğretim kurumlarından öğrenci alacaklarını kendileri ilân edecektir.

5.
Bir öğrencinin bulunduğu yükseköğretim kurumuna girdiği yılda ki puanı naklen gitmeyi arzuladığı kurumun taban puanından yüksek olması ve öğrenciyi alacak yükseköğretim kurumunun kontenjanının dolmaması halinde ilgili yönetim kurulu, yönetmeliğin 5.ve 6. Maddesinde belirtilen başarı sınırlarını % 50’ye kadar indirme kararı alabilir.

6.
Yurt dışı üniversitelerden yatay geçiş yapacak öğrencilerin;

a)
Yurt dışında öğrenim gördükleri Üniversitenin Denkliğinin YÖK’ca kabul edilmiş olması,
b)
Yurt dışı üniversiteye, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce yerleştirilmiş olması,
c)
Hazırlık sınıfı hariç, en az bir yıl (iki yarıyıl) okumuş, yılsonu sınavlarını başararak bir üst sınıfa geçmiş olmaları ve 2. ve 3. maddelerdeki şartları da taşımaları gerekir.

B-GEREKLİ BELGELER


1
. Müracaat edilecek fakülte dekanlığına veya yüksekokul müdürlüğüne hitaben yazılan dilekçe,

2.
Başvuran öğrencinin ayrılacağı kurumdan alacağı; izlediği bütün dersleri ve bu derslerden aldığı notları gösteren belgenin aslı, (transkript) (fotokopi ve suret kabul edilmez)

3.
Disiplin cezası almadığına dair belge, (fotokopi ve suret kabul edilmez)

4.
ÖSYS sonuç belgesinin onaylı örneği , (Öğrencinin öğrenim gördüğü üniversiteden onaylı olacaktır)
5.
Ders içerikleri ,(Öğrencinin öğrenim gördüğü üniversiteden onaylı olacaktır)
6.
Yurt dışından müracaat edenler;

B-Gerekli Belgelerde belirtilen
(1,2,3,4 ve 5.) şıklardaki belgelere ilaveten;

a)
Öğrenim gördükleri yükseköğrenim kurumuna hangi tarihte kayıt yaptırdıklarını belirten resmi belge (aslı),

b)
Hazırlık sınıfının (varsa) ve halen bulunduğu sınıfa kadar olan sınıfların ortalaması ve notların 4’ lü sisteme göre karşılıklarını gösteren not döküm belgesinin asılları,


c)
Adaylar belgelerin asıllarını ve Türkçe tercümelerini, bulundukları ülkenin Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçiliğine veya Ataşeliğine tasdik ettirmeleri gerekmektedir.

d) Harçlar Kanunu’nun 26.maddesi
,Vakıf yükseköğretim kurumları veya yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından örgün veya ikinci öğretime geçiş yapan öğrenciler ile yurtdışında eğitim gören ve denklikleri yapılarak Türkiye’deki bir üniversitede lisans öğrenimlerini tamamlamalarına karar verilen ve üniversitelere yerleştirilen öğrenciler, geçiş yaptıkları kurumun ikinci öğretim ücretini öderler” hükmünce harçlarını ödemeleri gerekmektedir.


Öğrenci Seçme ve Yerleştirme kılavuzunda yer alan ülkelerin kılavuzun 5.Tablosundaki özel yetenek sınavı sonuçlarına göre öğrenci kabul eden programlarında öğrenime başlayan öğrencilerin Ülkemizdeki Üniversitelere yatay geçiş yapmaları mümkün değildir.

C-BAŞVURU TARİHİ

Yatay geçiş
için müracaatlar gerekli belgelerle birlikte en geç 2008–2009 Eğitim - Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı başlamadan (10) on gün öncesine kadar ilgili fakülte dekanlıklarına veya yüksekokul müdürlüklerine yapılacaktır.

NOT :
Yurt dışı yatay geçiş kontenjanları programlar ve sınıflar itibariyle parantez
( *) içerisinde gösterilmiştir.

Kontenjanlar için: http://www.erzincan.edu.tr/userfiles/file/ogrisrdb/20082009baharyariyiliyataygeciskontuyarili.doc

2 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba ben yurtdışında okuyorum.daha önce türkiyede lisans eğitimini bitirdim ve şu an 2.kez lisans eğitimi alıyorum.sorum şu olucaktı ben yurtdışından türkiye deki bir üniversiteye yatay geçiş yapmak istediğimde yenıden öss ylemi uğraşıcam yoksa daha önce almış olduğum lisans diplaomasını mı göstericem?
ŞİMDİDEN ÇOK TEŞEKKÜRLER

Adsız dedi ki...

merhaba ben de aynı durumdayım? konu hakkında bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi? çok teşekkürler