Yatay Geçiş Rehberi

Yatay geçiş hakkında bilgilerin yer aldığı internet sitemizde, sizleri bu konuda aydınlatmak ve yatay geçiş isteğinizi gerçekleştirmeniz için yardımcı olmayı amaçlıyoruz. Üniversiteler kontenjanlarını ve şartlarını açıkladığı takdirde sitemize bu bilgiler eklenmektedir. Sorular ve Cevaplar bölümünde aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Kilis 7 Aralık Üniversitesi 2008-2009 Yatay Geçiş Başvurusu

Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine uygun olarak 2008-2009 Öğretim yılı II.yarıyılında Üniversitemize yatay geçiş yolu ile kabul edilecek öğrencilere ilişkin kontenjanlar (Üniversite Dışı) koşullar, gerekli belgeler, başvuru tarihi ve diğer hususlar aşağıda belirtilmiştir.

KOŞULLAR

1. Yatay geçişler ancak eşdeğer eğitim programları uygulayan Yükseköğretim Kurumları arasında yapılır.

2. Öğrencinin ayrılacağı kurumdaki bütün derslerini başarmış olması gerekir.

3. Öğrencinin genel not ortalamasının;

· Ara sınıflara geçiş en az %60 veya eşdeğer olması (4.00 üzerinde değerlendirildiğinde eşdeğer not 2.40)

· Son sınıflara geçiş için en az %65 veya eşdeğer olması (4.00 üzerinde değerlendirildiğinde eşdeğer not 2.60)

· Son sınıfa geçiş notunun ise en az %70 veya eşdeğer olması (4.00 üzerinde değerlendirildiğinde eşdeğer not 2.80)

gerekir.

Ayrıca II. öğretimden örgün öğretime geçiş için, öğrencinin bulunduğu sınıfın bütün derslerini vermek ve ilk %10’a girmesi suretiyle bir üst sınıfa geçmiş olması ve bunu belgelendirmesi gerekir.

4.Lisans Programlarına başvuruda, öğrencinin Yükseköğretim Kurumuna girişteki puanı, başvurduğu bölümün ilgili yıldaki ÖSYM genel kontenjan taban puanından en fazla 10 puan daha düşük olabilecektir. Meslek Yüksekokulunda bu şart aranmaz.

Üniversitemizin ÖSYM genel kontenjan taban puanları, giriş yıllarına göre, www.kilis.edu.tr internet sayfasında yayımlanmıştır.

ÖSYM Kılavuzunda yer almayan Yurtdışında öğrenim görmekte olan öğrencilerin Üniversitemize yatay geçiş başvurularında;

4.1.- Yurtdışında öğrenim görmekte olan öğrencilerin Üniversitemize yatay geçiş yapabilmelerinin ön koşulu, yurtdışında öğrenim görülen yükseköğretim kurumunun, Yükseköğretim Kurulu’nca tanınmasıdır.

4.2- Ortaöğrenimlerini yurtdışında tamamlayıp, Yükseköğretim Kurulu’nca tanınan bir yurtdışı Yükseköğretim Kurumu’nda öğrenime başlamış olan öğrencilerin yatay geçiş başvurularında ÖSS sonuç belgesi istenilmesine gerek bulunmamaktadır.

4.3- Ortaöğrenimlerini Türkiye’de tamamlayıp, yurtdışında yükseköğretime başlayarak Üniversitemize yatay geçiş yapmak üzere başvuranlardan ÖSS sonuç belgesi istenir. Öğrencilerin Yükseköğrenime başladıkları yıla veya bir önceki yıla ait ÖSS sonuç belgesini ibraz etmeleri gerekmektedir.

5. 1999-2000 Eğitim Öğretim yılından itibaren Önlisans programları için ÖSS’de ilgili alan türünde en az 105 ve daha fazla, Lisans programları için ilgili alan türünde en az 120 ve daha fazla puan almış olmaları gerekmektedir.

5.1- 2003-2004 Eğitim Öğretim yılından itibaren Önlisans programları için ÖSS’de ilgili alan türünde en az 160 ve daha fazla, Lisans programları için ilgili alan türünde en az 185 ve daha fazla puan almış olmaları gerekmektedir.

5.2- SAT(en az 1000 puan), ACT (en az 21 puan), Abitur, Fransız Bakaloryası, GCE A Level Sertifikası (en az 2 ders), Uluslararası Bakalorya (IB), Avusturya Matura Diploması (Matura Reifezeugnis) ve İtalya Maturita Diploması (Diploma di Maturita) belgelerinden herhangi birine sahip olanlar ÖSS’den en az 185 puan almış olmak koşulunu yerine getirmiş sayılmaktadır.

6. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Kılavuzunda yer alan ülkelerde (KKTC dahil) bulunan yükseköğretim kurumlarında öğrenimlerine başlayıp, yatay geçiş yapmak üzere Üniversitemize başvuranlardan; Öğrenci Seçme Sınavı sonucuna göre yerleştiklerini gösteren kazandı belgesi istemekte olup, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme merkezi tarafından yerleştirilemeyen öğrencilerin yatay geçiş başvuruları kabul edilmemektedir.

7.Fen Edebiyat Fakültesi bölümlerine başvuracak adayların Fen Edebiyat Fakültelerinin aynı adı taşıyan bölüm öğrencisi olmaları gerekmektedir.

8. Eğitim Fakültesine başvuracak adayların Eğitim Fakültesi öğrencileri olmaları gerekmektedir.

9.Halen bir Yükseköğretim Kurumunda kayıtlı olmayanlar ve bir Yükseköğretim Kurumundan disiplin cezası ile çıkarılmış olanlar, yatay geçiş başvurusu yapamazlar.

10. Vakıf Üniversiteleri ile yurt dışındaki üniversitelerden yatay geçiş başvurusu kabul edilen adaylar, katkı paylarını ikinci öğretim öğrencileri statüsünde öderler.

GEREKLİ BELGELER

1- Başvuru dilekçesi

2. Transkript(not belgesi) : Başvuran öğrencinin ayrılacağı kurumdan alacağı, izlediği bütün dersleri ve bu derslerden aldığı notları gösteren orijinal resmi belge.(Kopya kabul edilmez)

3. Önlisans / Lisans programına başvuran öğrencinin ÖSS sınavına girdiği yıla ait onaylı ÖSYS Kazandı/Sonuç Belgesi fotokopisi.

4. Yurtdışındaki üniversitelerden başvuruda, 5. ve 5.1 maddede belirtilen ÖSS’de ilgili alan türünde aranan puanı veya 5.2 maddede belirtilen ÖSS’ye muadil sayılan belgelerden herhangi birinin onaylı fotokopisi.

5. Adayların kayıtlı olduğu Yükseköğretim Kurumunda almış olduğu derslerin içerikleri (Katalog veya benzeri doküman)

6. Adayların halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan temin edecekleri öğrenci belgesi ile, disiplin durumunu belirtir belge.(Üniversite içi başvurular hariç)

7. Başvuru ücreti makbuzu Yurt dışı (KKTC ve diğer Türk Cumhuriyetleri dahil ) 70.00 YTL, yurt içinden başvuruda 40.00 YTL başvuru ücretinin Garanti Bankası Gaziantep-Suburcu Şubesi Üniversite Bürosu 069-6297280 nolu hesaba, yatırmaları gerekmektedir.

BAŞVURU TARİHİ VE YERİ

Başvurular, belgeler tamamlanmış olarak en geç,

07 Ocak 2009 ,

23 Ocak 2009 tarihi mesai bitimine kadar.

Kilis 7 Aralık Üniversitesi

Fakülte Dekanlıklarına/Yüksekokul Müdürlüklerine yapılacaktır.

Postadaki gecikmeler ve eksik belgeli başvurular işleme alınmayacak, başvurunun reddi halinde evrak ve başvuru ücreti iade edilmeyecektir.

NOT: Kabul ve redde ilişkin Fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurulu Kararları, www.kilis.edu.tr internet sayfasında ilan edilecektir .

KABUL EDİLENLER İÇİN KESİN KAYIT TARİHLERİ

4-5-6 Ocak 2009 (13 Şubat 2009 tarihine kadar kayıtlar devam edecektir.)

Tarihlerinde mesai saatleri içerisinde yapılacaktır.

KESİN KAYITTA İSTENECEK BELGELER

Nüfus Cüzdanı onaylı örneği (Noter veya Nüfus Müdürlüğünden onaylı), 8 adet fotoğraf, 2008-2009 Öğretim yılı öğrenim katkı payının ikinci taksitinin ödendiğini gösterir banka dekontu gereklidir.

Kontenjanlar için: http://ogrenci.kilis.edu.tr/duyuru/yatay_gecis_kontenjan.xls

2 yorum:

zariahnahmias dedi ki...

V-Tie | Titanium Tail - TITanium Art
V-Tie. Designed titanium glasses and titanium ingot manufactured titanium density by The Tien Institute, V-Tie is a 3D tungsten titanium high-tech laser cutter which how to get titanium white octane utilizes laser techniques to create the desired

teesyth dedi ki...

zf795 hugo boss slovensko,guess peru,camperbelgium,hugo boss bruxelles,diesel clothing new zealand,guessmexico,jack wolfskin belgium,passenger fleece hoodie,fjallraven kanken gn583