Yatay Geçiş Rehberi

Yatay geçiş hakkında bilgilerin yer aldığı internet sitemizde, sizleri bu konuda aydınlatmak ve yatay geçiş isteğinizi gerçekleştirmeniz için yardımcı olmayı amaçlıyoruz. Üniversiteler kontenjanlarını ve şartlarını açıkladığı takdirde sitemize bu bilgiler eklenmektedir. Sorular ve Cevaplar bölümünde aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Namık Kemal Üniversitesi 2008-2009 Yatay Geçiş Başvurusu

A - BAŞVURU ŞARTLARI


1. Yatay Geçişler ancak, eşdeğer eğitim programları uygulayan Yükseköğretim
Kurumları arasında yapılır.

2. Öğrenci geçiş başvurusunu, geçmek istediği yükseköğretim kurumuna, ders yılı

veya yarıyılın başlamasından 10 gün öncesine kadar yapmak zorundadır.

3. Yükseköğretim Kurumunun ilk sınıfına veya ilk yarıyılına geçiş yapılamaz. Ara

sınıflara veya yarıyıllara geçiş için öğrencinin;

a. Ayrılacağı kurumdaki bütün sınavlarını başarmış olması,


b. Gireceği sınıftan veya yarıyıldan önceki öğretim süresinde sağladığı genel not

ortalamasının (gireceği sınıfa veya yarıyıla geçiş notu dahil ) en az %60 yahut eşdeğer olması
gerekir. Ancak, kamu kurum kuruluşlarında asli ve sürekli kamu hizmetlerinde
görevlendirilenlerin, sürekli olarak bir başka yere atanmaları halinde, bakmakla yükümlü
oldukları 25 yaşını geçmemiş çocukları; eşdeğer eğitim/öğretim programının son sınıfı
dışında her sınıfa, eğitim/öğretim yılının başlamasından itibaren en geç 1 ay içinde,
bulundukları programın puanı, geçiş yapmak istedikleri programın en düşük puanından
yüksek olması şartı ile nakledilirler.

4. Yükseköğretim kurumlarının son sınıflarına ve son iki yarıyılına geçiş için

öğrencinin;

a. Ayrılacağı kurumdaki bütün sınavlarını başarmış olması,


b. Son sınıfa veya son iki yarıyıla kadar sağladığı genel not ortalamasının (son

sınıfa veya son iki yarıyıla geçiş notu dahil) en az %65 olması,

c. Son sınıfa veya son iki yarıyıla geçiş notunun en az %70 olması gerekir.


5. Bir yükseköğretim kurumundan disiplin cezası ile çıkarılmış olanlar yatay geçiş

başvurusu yapamazlar.

6. Yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından yurdumuzdaki yükseköğretim

kurumlarına başvuran öğrencinin, yabancı ülke yükseköğretim kurumundan yabancı dil
hazırlık sınıfı hariç en az bir yıl (iki yarıyıl ) okumuş ve yıl sonu sınavlarını başarmış olması
ve yukarıdaki 3. Ve 4. maddelerde belirtilen diğer hususları yerine getirmiş olması şartı
aranır. İlk yıl (iki yarıyıl) sonunda sınav yapılmayan yükseköğretim kurumlarından ilk yıl
sonunda geçiş yapılmaz. Ancak öğrencinin anne ve babasının, devlet hizmetinde görevli ise
görevinin sona ermesi sebebi ile Türkiye’ye dönmesi; işçi ise kesin dönüş yapması halinde
yabancı dil hazırlık sınıfı hariç en az bir yarıyıl okumuş ve yarıyıl sonu sınavlarını başarı ile
verilmiş olması yatay geçiş başvurusu için yeterlidir.

7. Yatay geçiş için başvuruda bulunan öğrencinin devam etmekte olduğu

yükseköğretim kurumuna girdiği yıldaki puanı, naklen geçmek istediği kurumunun taban
puanından yüksek olması ve kontenjanının dolmaması halinde, ilgili yönetim kurulları %60
olan başarı sınırını %50’ye kadar indirebilirler.

8. Merkezi Açıköğretim ve dışarıdan (Ekstern) yükseköğretimden yatay geçiş kabul

edilmez.

9. İkinci öğretimde öğrenim gören öğrenciler, ikinci öğretim programlarından normal

örgün öğretim programlarına yatay geçiş yapamazlar. Ancak hazırlık sınıfı hariç, bulundukları
sınıfın bütün derslerini vermek ve ilk %10’a girmek suretiyle bir üst sınıfa geçmiş olan
öğrenciler normal örgün öğretim programına yatay geçiş yapabilirler. Normal örgün
öğretimden ikinci öğretime yatay geçiş yapabilirler. Bu yatay geçişler de örgün öğretimde
uygulanan mevzuat hükümlerine tabidir. Ancak, geçiş yapan bu öğrenciler ikinci öğretim için
öngörülen ücreti ödemek zorundadırlar.

B - GEREKLİ BELGELER
1. Dilekçe,

2. Not belgesi (Transkript): Başvuran öğrencinin ayrılacağı kurumdan alacağı izlediği
bütün dersleri ve bu derslerden aldığı not ile genel not ortalamasını gösteren resmi belge
(kopya kabul edilmez).

3. ÖSYS sonuç belgesinin onaylı fotokopisi,

4. Yurt dışından yapılacak başvurularda adayın ayrılacağı yükseköğretim kurumunun
denklik belgesi, tanıtıcı katalog veya benzeri dökümanlar

5. Disiplin cezası alıp almadığına dair belge,


6. İkinci öğretimden normal örgün öğretim programlarına yatay geçiş yapmak isteyen

öğrencilerin ayrıca bulundukları sınıfın bütün derslerini vermek ve ilk %10’a girmek suretiyle
bir üst sınıfa geçtiklerine ilişkin resmi belge.

C - BAŞVURU TARİHLERİ

Tüm birimlerde başvurular Güz yarıyılı veya Bahar yarıyılı başlamasından 10 gün

öncesine kadar yapılmalıdır.

Ayrıntılı bilgi ve kontenjanlar için: http://www.nku.edu.tr/yatay.pdf

0 yorum: