Yatay Geçiş Rehberi

Yatay geçiş hakkında bilgilerin yer aldığı internet sitemizde, sizleri bu konuda aydınlatmak ve yatay geçiş isteğinizi gerçekleştirmeniz için yardımcı olmayı amaçlıyoruz. Üniversiteler kontenjanlarını ve şartlarını açıkladığı takdirde sitemize bu bilgiler eklenmektedir. Sorular ve Cevaplar bölümünde aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Fırat Üniversitesi 2008-2009 Yatay Geçiş Başvurusu

Yükseköğretim Kurumları Arasında Ön lisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine uygun olarak 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılı bahar yarıyılında yatay geçiş yoluyla kabul edilecek öğrencilerde aranacak nitelikler, gerekli belgeler, son başvuru tarihi ve kontenjanlar aşağıda belirtilmiştir.

A KOŞULLAR:

1. Yatay geçişler, eşdeğer eğitim programları uygulayan Yükseköğretim Kurumları arasında yapılır.

2. Ancak herhangi bir Yükseköğretim Kurumunda kayıtlı olanlar yatay geçiş yapabilirler.

3. Birinci sınıfın ilk yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.

4. Ara sınıflara veya yarıyıllara geçiş için öğrencinin; ayrılacağı kurumdaki bütün sınavlarını başarmış olması ve gireceği sınıftan veya yarıyıldan önceki öğretim süresinde sağladığı not ortalamasının (gireceği sınıfa veya yarıyıla geçiş notu dahil) en az % 60 veya eşdeğeri, 4 tam not üzerinden en az 2.40 veya eşdeğeri olması gereklidir.

5. Son sınıfa ve son iki yarıyılı başına yapılacak geçişte; ayrılacağı kurumdaki bütün sınavların başarılması, genel not ortalamasının (son sınıfa veya son iki yarıyıla geçiş notu dahil) en az % 65 veya eşdeğeri, 4 tam not üzerinden en az 2.60 veya eşdeğeri olması, son sınıfa ve son iki yarıyıla geçiş notunun en az % 70 veya eşdeğeri, 4 tam not üzerinden en az 2.80 veya eşdeğeri olması gereklidir.

6. Alt sınıflardan herhangi bir dersten başarısız olmuş ve daha sonra bu dersi almamış olanlar ile öğretim planında bulunan bir dersi seçmemiş veya normalin altında kredi almış olanlar gerekli not ortalamasını sağlamış olsalar bile değerlendirmeye alınmazlar.

7. Örgün öğretimden, ikinci öğretime yatay geçiş başvuruları kabul edilen öğrenciler bundan sonra ikinci öğretim ücreti öderler.

8. İkinci öğretimden örgün öğretime yatay geçiş yapacak öğrencilerin, öğretim yılı sonu itibariyle ilk % 10'a girmeleri, ayrıca yukarıdaki 4., 5. ve 6. maddelerdeki koşulları taşımaları ve ikinci öğretim katkı payını ödemek şartıyla örgün öğretime yatay geçiş yapabilirler.

9. İkinci öğretimden aynı öğretim programına yatay geçiş için müracaat edip, gelmiş olduğu yükseköğretim kurumunda % 10'a giren öğrenciler, o yıl için örgün öğretim öğrencilerinin ödeyecekleri katkı payı kadar öğrenim ücreti öderler.

10. Öğrenci Seçme Kılavuzunda yer alan ülkelerdeki Yükseköğretim Kurumlarına ÖSS sonucunda yerleştirilen adaylardan, Üniversitemize yatay geçiş için başvuran öğrencinin, yabancı ülke yükseköğretim kurumunda yabancı dil hazırlık sınıfı hariç en az iki yarıyıl okumuş ve sınavlarını başarmış olması şartı aranır. İlk yıl (iki yarıyıl) sonunda sınav yapılmayan yükseköğretim kurumlarından ilk yılsonunda geçiş yapılamaz. Ancak, öğrencinin ana veya babasının, devlet hizmetinde görevli ise görevinin sona ermesi sebebiyle Türkiye'ye dönmesi; işçi ise kesin dönüş yapması halinde yabancı dil hazırlık sınıfı hariç en az bir yarıyıl okumuş ve yarıyıl sonu sınavlarını başarı ile vermiş olması yatay geçiş başvurusu için yeterlidir. Bu öğrencilerin müracaat evraklarına ayrılacakları yükseköğretim kurumunu tanıtan katalog, öğretim planları ve içerikleri ile öğrenci değerlendirme sisteminin Türkçe'ye çevrilmiş ve onaylanmış belgeleri eklemeleri gerekmektedir.

11. Bir öğrencinin, bulunduğu yükseköğretim kurumuna girdiği yıldaki puanı, naklen gitmeyi arzuladığı kurumun taban puanından yüksek olması koşuluyla ve öğrenciyi alacak yükseköğretim kurumunun kontenjanının dolmaması halinde ilgili yönetim kurulları, yukarıdaki 4. ve 5. maddede belirtilen başarı sınırlarını % 50 ye indirebilirler.

12. Üniversite içinde yapılacak yatay geçiş başvuruları, Üniversite İçi Öğrenci Yatay Geçiş İlkeleri yönergesine göre yapılır.

13. Bir Yükseköğretim Kurumundan disiplin cezasıyla çıkarılma ve uzaklaştırma cezası almış olanlar, yatay geçiş başvurusu yapamazlar.

B-GEREKLİ BELGELER:

1. Not belgesi (transkript) : Başvuran öğrencinin ayrılacağı kurumdan alacağı, izlediği bütün dersleri ve bu derslerden aldığı notlar ile kayıt tarihini gösteren resmi bir belge (fotokopi veya suret kabul edilmez)

2. Disiplin cezası almadığına dair belge

3. ÖSYM Sınav Sonuç Belgesi'nin onaylı fotokopisi (Yalnız 2007 yılından önce kaydolan öğrencilerden istenmektedir)

4. Başvurular, gerekli belgeler ekli bir dilekçe ile yapılır ve yatay geçiş yapılacak program belirtilir.

C-BAŞVURU TARİHİ:

Başvurular, belgeler tamamlanmış olarak 30 Ocak 2009 tarihine kadar ilgili fakülte dekanlıklarına / yüksekokul müdürlüklerine / meslek yüksekokulu müdürlükleri ile konservatuar müdürlüğüne yapılması gerekmektedir. Süresi içerisinde belgelerini tamamlamayanların müracaatları dikkate alınmayacaktır.

Kontenjanlar için: http://www.firat.edu.tr/?Git=AnaSayfa&Haberislem=HaberOku&id=275

1 yorum:

Adsız dedi ki...

not ortalamam 65 disiplin kurulundan hiç ceza almadım şu hallerede geçiş yapma imkanım nedir ve başvuru tarihini nerden öğrene bilirim