Yatay Geçiş Rehberi

Yatay geçiş hakkında bilgilerin yer aldığı internet sitemizde, sizleri bu konuda aydınlatmak ve yatay geçiş isteğinizi gerçekleştirmeniz için yardımcı olmayı amaçlıyoruz. Üniversiteler kontenjanlarını ve şartlarını açıkladığı takdirde sitemize bu bilgiler eklenmektedir. Sorular ve Cevaplar bölümünde aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Ordu Üniversitesi 2008-2009 Yatay Geçiş Başvurusu

2008-2009 akademik ders yılı üniversitemiz, yükseköğretim programlarına yatay geçiş yolu ile kabul edilecek öğrencilerde aranılacak koşullar, istenecek belgeler, başvuru yeri, tarihi ile açık kontenjanlar ekte belirtilmektedir.

A-BAŞVURU KOŞULLARI:

1-Geçişler, ancak eşdeğer eğitim programları uygulayan yükseköğretim kurumları arasında yapılır. Açık yükseköğretim ve ekstern yükseköğretimden geçiş kabul edilmez.

2-Birinci sınıfın ilk yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.

3-Öğrencinin ayrılacağı kurumdaki bütün sınavlarını başarmış olması ve genel not ortalamasının en az %60 olması, son sınıfa veya son iki yarıyıla geçiş başvurularında not ortalamasının en az %65 olması ve son sınıfa veya son iki yarıyıla geçiş notunun en az %70 olması, ikinci öğretimden normal öğretime geçiş yapacak öğrencilerin ayrıca ilk % 10’ a girmeleri ve bunu belgelendirmeleri gerekmektedir.

4-Sınıf geçme esası uygulayan yükseköğretim kurumlarında geçişler, eğitim-öğretim yılı başında yapılır.

5-Noksan belge ve geç yapılmış başvurular, işleme konulmayacaktır.

6-Sürenin kısıtlı olması nedeniyle yatay geçiş yapmaya hak kazananların listesi Fakülte Dekanlıkları /Yüksekokul Müdürlüklerinde ilan edilecek, ayrıca yedek liste düzenlenmeyecektir.

7-Yatırılan başvuru ücreti geri ödenmez.

8-Üniversite içerisinde yapılacak geçiş başvuruları, yukarıdaki ilkelere göre yapılır.

B-İSTENEN BELGELER:

1-Onaylı transkript (Adayın Üniversitesinin Öğrenci İşleri tarafından onaylanmış olarak, kapalı zarf içinde sunulmalıdır.)

2-Not değerlendirme sistemi, 4’lü veya 100’lük sistemden farklı ise, 100’lük sistemde hangi nota eşdeğer olduğunun onaylı belgesi.

3-Geldiği yükseköğretim kurumunda uygulanmakta olan öğretim planının onaylı (ders içeriği) kur tanımı.


4-ÖSYM Sınav Sonuç Belgesinin onaylı fotokopisi.

5-Dilekçe.(Dilekçe içeriğinde yatay geçiş yapmak istenen programın belirtilmesi)

6-Disiplin cezası almadığına ilişkin belge.

7-Başvuru ücretini ödediğine ilişkin banka dekontu.

C-BAŞVURU TARİHİ VE YERİ:

Başvurular, Yükseköğretim Programlarına Bahar Yarıyılı; 02 / 02 / 2009 tarihine kadar, belgeler tamamlanmış olarak, bizzat aday tarafından yapılmalıdır. Başvuru yeri ilgili Fakülte Dekanlıkları/Yüksekokul Müdürlükleridir.

Kontenjanlar için: http://www.ogidb.odu.edu.tr/haberoku.php?hid=55

1 yorum:

Adsız dedi ki...

omü 2. sinifa geçmek istiorum çok talep olurmu .haliçten omüye geçmek istiyorum maddi nedenlerden dolayı