Yatay Geçiş Rehberi

Yatay geçiş hakkında bilgilerin yer aldığı internet sitemizde, sizleri bu konuda aydınlatmak ve yatay geçiş isteğinizi gerçekleştirmeniz için yardımcı olmayı amaçlıyoruz. Üniversiteler kontenjanlarını ve şartlarını açıkladığı takdirde sitemize bu bilgiler eklenmektedir. Sorular ve Cevaplar bölümünde aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Niğde Üniversitesi 2008-2009 Yatay Geçiş Başvurusu

A- KOŞULLAR:

1- Yatay geçişler ancak eş değer Eğitim-Öğretim programları uygulanan Yükseköğretim
Kurumları arasında yapılır. “Yükseköğretim Kurumları arasında Ön Lisans ve Lisans
Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine göre yapılır.

2- Müracaat ettiği tarihe kadar aldığı ve alması gereken derslerin ayrılacağı kurumdaki bütün
sınavlarını başarmış olması ve başarı notlarının “Niğde Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans,
Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”ne göre en az CC (100 üzerinden 70) olması
gerekir.Yüzlük sisteme göre başarı notlarının belgelenmesi gerekir.

3- Bir Yükseköğretim Kurumundan uzaklaştırma ve disiplin cezası ile çıkarılmış olanlar geçiş
başvurusu yapamazlar.

4- Üniversitemize yurtdışından yatay geçiş kabul edilmeyecektir.

5- Yatay geçiş başvuruları şahsen yapılır.

6- İkinci öğretim programlarından Normal örgün öğretim programlarına yatay geçiş yapılmaz.

7- Başvurular dilekçe ile yapılır. Dilekçede, Fakülte, Yüksekokul, Bölüm veya Program belirtilir.

B-GEREKLİ BELGELER:

1- Not belgesi (Transkript): Başvuran öğrencinin ayrılacağı kurumdan aldığı bütün dersleri ve
notlarını gösteren resmi belgenin aslı,

2- ÖSS veya ÖYS sonuç belgesi onaylı fotokopisi (2006 yılı ve öncesi kayıtlılar için)


3- Disiplin cezası alıp almadığına ilişkin belgenin aslı,


C-BAŞVURU TARİHLERİ:

Yatay geçiş için başvurular, bütün belgeler tamamlanmış olarak ilgili Fakülte Dekanlıklarına veya
Yüksekokul Müdürlüklerine şahsen BAHAR yarıyılı için 06 Şubat 2009 tarihine kadar yapılır.

Kontenjanlar ve ayrıntılı bilgi için: http://www.nigde.edu.tr/duyuru/yatgec.pdf

0 yorum: