Yatay Geçiş Rehberi

Yatay geçiş hakkında bilgilerin yer aldığı internet sitemizde, sizleri bu konuda aydınlatmak ve yatay geçiş isteğinizi gerçekleştirmeniz için yardımcı olmayı amaçlıyoruz. Üniversiteler kontenjanlarını ve şartlarını açıkladığı takdirde sitemize bu bilgiler eklenmektedir. Sorular ve Cevaplar bölümünde aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Muğla Üniversitesi 2008-2009 Yatay Geçiş Başvurusu

“Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümlerine uygun olarak 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılında Üniversitemize yatay geçiş yolu ile kabul edilecek öğrencilere ilişkin kontenjanlar, kabul şartları ve gerekli belgelerle ilgili bilgiler aşağıda belirtilmiştir.

  1. KABUL ŞARTLARI :

    1.Yatay Geçişler eşdeğer eğitim programları uygulayan yükseköğretim kurumları arasında yapılır.

    2. Ara sınıf veya yarıyıllara geçiş için öğrencinin;

    a) Ayrılacağı kurumdaki bütün sınavlarını başarmış olması

    b) Gireceği sınıftan veya yarıyıldan önceki öğretim süresinde sağladığı genel not ortalamasının (gireceği sınıfa veya yarıyıla geçiş notu dahil ) en az %60 veya eşdeğer olması gerekir.

    3.“Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin

    Yönetmeliğin” 4. maddesinin 2. bendinde belirtilen uygulama, ilgili yönetim kurullarınca

    karara bağlanır.

    4. Yükseköğretim Kurumlarının son sınıfına veya son iki yarıyılı başına yapılacak geçiş için öğrencinin;

    a)- Ayrılacağı kurumdaki bütün sınavlarını başarmış olması.

    b)- Son sınıfa veya son iki yarıyıla kadar sağladığı genel not ortalamasının (son sınıfa veya son iki yarıyıla geçiş notu dahil) en az %65 veya eşdeğer olması,

    c)- Son sınıfa veya son iki yarı yıla geçiş notunun en az %70 veya eşdeğeri olması gereklidir.

    5. Yatay geçiş başvuruları posta ile ya da şahsen yapılabilir. Postadaki gecikmeler dikkate alınmayacaktır.

  2. GEREKLİ BELGELER :
    1. Başvuru dilekçesi.
    2. Başvuran öğrencinin ayrılacağı kurumdan alacağı izlediği bütün dersleri, bu derslerden aldığı notlar ve genel akademik not ortalamasını gösteren belge (not belgesi- transkript) aslı. Transkriptleri (not belgesi) Yabancı Dilde olanların Türkçe"ye çevirtmeleri gerekmektedir.
    3. Disiplin cezası almadığına ilişkin belge.
    4. ÖSYM Sınav Sonuç Belgesinin onaylı fotokopisi
    5. Meslek Yüksekokulları için meslek stajını yapıp, yapmadığına dair belge.
    6. İkinci öğretimden örgün öğretime yatay geçiş yapmak isteyen adayların öğretim yılı sonu itibariyle %10'a girdiklerine ilişkin resmi belge.
    7. Garanti Bankası Muğla Şubesindeki Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığının 6299560 nolu çeşitli gelirler hesabına 50.00 YTL başvuru ücreti yatırıldığına dair makbuz.

Başvurular bütün belgeler tamamlanmış olarakBahar Yarıyılı için 27-30 Ocak 2009 tarihleri arasında Muğla Üniversitesinin ilgili biriminin öğrenci işlerine yapılacaktır.

Kontenjanlar için: http://www.mu.edu.tr/t/ogrenci/yatay_gecis/kontenjan.asp

1 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabalar ben balıkesirde FEF biyoloji okuyorum ve muğla üniversitesne geçiş yapcam ders uyumu oluyormu acaba birde muğla üniversitesi 2009-2010 yılının kontenjanını açıklamış acaba bu açıkladığı kontenjanda bir değişiklik olursa yani kontenjan açılırsa bundan yararlanabilirmiyiz. ben yeni öğrenciyim güz yarıyılını okuyup bahar yarıyılını muğlada okumak istiyorumda bilgi verirseniz sevinirim...