Yatay Geçiş Rehberi

Yatay geçiş hakkında bilgilerin yer aldığı internet sitemizde, sizleri bu konuda aydınlatmak ve yatay geçiş isteğinizi gerçekleştirmeniz için yardımcı olmayı amaçlıyoruz. Üniversiteler kontenjanlarını ve şartlarını açıkladığı takdirde sitemize bu bilgiler eklenmektedir. Sorular ve Cevaplar bölümünde aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Gaziosmanpaşa Üniversitesi 2008-2009 Yatay Geçiş Başvurusu

Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine uygun olarak 2008-2009 öğretim yılı Güz ve Bahar yarıyıllarında yatay geçiş yoluyla kabul edilecek öğrencilerde aranacak nitelikler, gerekli belgeler, başvuru tarihleri ile bölüm ve program kontenjanları aşağıya çıkarılmıştır.

A- ŞARTLAR

1- Yatay geçişler eşdeğer eğitim programları uygulayan yükseköğretim kurumları arasında yapılır.

2- Birinci sınıfların ilk yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.

3- Ara sınıflara veya yarıyıllara geçiş için öğrencinin;

a) Ayrılacağı kurumdaki bütün sınavlarını başarmış olması,

b) Gireceği sınıftan veya yarıyıldan önceki öğretim süresinde sağladığı genel not ortalamasının (gireceği sınıfa veya yarıyıla geçiş notu dahil) en az %60 veya eşdeğer olması gereklidir.

Ancak, kamu kurum ve kuruluşlarında asli ve sürekli kamu hizmetlerinde görevlendirilenlerin sürekli olarak bir başka yere atanmaları halinde, bakmakla yükümlü oldukları 25 yaşını geçmemiş çocukları, eşdeğer eğitim-öğretim programının son sınıf veya son iki yarıyılı dışında, her sınıf veya yarıyılına eğitim-öğretim yılının başlamasından itibaren en geç bir ay içinde, bulundukları eğitim-öğretim programının puanı gidecekleri programın en düşük puanından daha yüksek olmak koşuluyla yatay geçiş yapabilirler.

4- Son sınıfa veya son iki yarıyıl başına yapılacak geçiş için öğrencinin;

a) Ayrılacağı kurumdaki bütün sınavlarını başarmış olması,

b) Son sınıfa veya son iki yarıyıla kadar sağladığı genel not ortalamasının (son sınıfa veya son iki yarıyıla

geçiş notu dahil) en az %65 veya eşdeğer olması,

c) Son sınıfa veya son iki yarıyıla geçiş notunun en az %70 veya eşdeğer olması gereklidir.

5- Başvuruların kontenjandan fazla olması halinde sıralama, not ortalamasına göre yapılır.

6- Yatay geçiş kontenjanının dolmaması halinde, yatay geçiş için başvuruda bulunan öğrencinin devam etmekte olduğu yükseköğretim kurumuna girdiği yıldaki giriş puanının geçmek istediği Fakültenin bölüm/programının taban puanından yüksek olması şartıyla ilgili yönetim kurulları 3. ve 4. maddedeki başarı sınırlarının % 50’ye kadar indirebilirler.

7- Yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından yurdumuzdaki yükseköğretim kurumlarına geçiş için kontenjan ayrılmış olması halinde,öğrencinin yabancı ülke yükseköğretim kurumunda, yabancı dil hazırlık sınıfı hariç en az bir yıl (iki yarıyıl) okumuş,yıl sonu sınavlarını başarı ile vermiş ve 3. ve 4. madde de belirtilen hususları yerine getirmiş olması şartı aranır.

8- Yükseköğretim kurumundan disiplin cezası ile çıkartılmış olanlar geçiş başvurusu yapamazlar.

9- Açıköğretim ve ekstern öğretimden Üniversitemiz yükseköğretim programlarına geçiş yapılamaz.

10- İkinci Öğretim için de Yatay Geçiş başvuru şartları aynıdır.

B- GEREKLİ BELGELER

1- Başvurular, ilgili kuruma dilekçe ile yapılır. Dilekçede başvurulan bölüm ve program açıkça belirtilir, gerekli belgeler eklenir.

2- Not belgesi (Transkript). Başvuruda bulunan öğrencinin ayrılacağı kurumda okuduğu bütün dersleri ve bu derslerden aldığı notları gösteren belge.

3- Disiplin cezası almadığına dair belge.

4- Yurtdışından yapılacak başvurularda (2008-2009 öğretim yılı için yurtdışı kontenjanı bulunmamaktadır), adayın ayrılacağı yükseköğretim kurumunun YÖK tarafından onaylanmış denklik belgesi ile tanıtıcı katalog ve benzeri dokümanların müracaat dilekçesine eklenmesi.

C- BAŞVURMA TARİHİ

Bütün başvurular; belgeler tamamlanmış olarak Bahar yarıyılı için 23 Ocak 2009 Cuma günü mesai bitimine kadar ilgili fakülte dekanlıklarına/yüksekokul müdürlüklerine yapılmak zorundadır. Süresi içinde belgelerini tamamlamayanların müracaatları dikkate alınmaz. Posta yoluyla ve eksik belge ile yapılan başvurular işleme konulmaz.

Kontenjanlar İçin: http://ogr.gop.edu.tr/yataygec.htm

0 yorum: