Yatay Geçiş Rehberi

Yatay geçiş hakkında bilgilerin yer aldığı internet sitemizde, sizleri bu konuda aydınlatmak ve yatay geçiş isteğinizi gerçekleştirmeniz için yardımcı olmayı amaçlıyoruz. Üniversiteler kontenjanlarını ve şartlarını açıkladığı takdirde sitemize bu bilgiler eklenmektedir. Sorular ve Cevaplar bölümünde aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Gaziantep Üniversitesi 2008-2009 Yatay Geçiş Başvurusu

KOŞULLAR

1. Yatay geçişler ancak eşdeğer eğitim programları uygulayan Yükseköğretim Kurumları arasında yapılır.

2. Öğrencinin ayrılacağı kurumdaki bütün derslerini başarmış olması gerekir.

3. Lisans programlarına başvuruda, öğrencinin yükseköğretim kurumuna girişteki puanı, başvurduğu bölümün, ilgili yıldaki ÖSYM genel kontenjan taban puanından en fazla 10 puan daha düşük olabilecektir. Meslek Yüksekokullarında bu şart aranmaz. ÖSYM Kılavuzunda yer almayan Yurtdışında öğrenim görmekte olan öğrencilerin Üniversitemize yatay geçiş başvurularında;

3.1.- Yurtdışında öğrenim görmekte olan öğrencilerin Üniversitemize yatay geçiş yapabilmelerinin ön koşulu, yurtdışında öğrenim görülen yükseköğretim kurumunun, Yükseköğretim Kurulu’nca tanınmasıdır.

3.2- Ortaöğrenimlerini yurtdışında tamamlayıp, Yükseköğretim Kurulu’nca tanınan bir yurtdışı Yükseköğretim Kurumu’nda öğrenime başlamış olan öğrencilerin yatay geçiş başvurularında ÖSS sonuç belgesi istenilmesine gerek bulunmamaktadır.

3.3- Ortaöğrenimlerini Türkiye’de tamamlayıp, yurtdışında yükseköğretime başlayarak Üniversitemize yatay geçiş yapmak üzere başvuranlardan ÖSS sonuç belgesi istenir. Öğrencilerin Yükseköğrenime başladıkları yıla veya bir önceki yıla ait ÖSS sonuç belgesini ibraz etmeleri gerekmektedir.


4. 1999-2000 Eğitim Öğretim yılından itibaren Önlisans programları için ÖSS’de ilgili alan türünde en az 105 ve daha fazla, Lisans programları için ilgili alan türünde en az 120 ve daha fazla puan almış olmaları gerekmektedir.

4.1- 2003-2004 Eğitim Öğretim yılından itibaren Önlisans programları için ÖSS’de ilgili alan türünde en az 160 ve daha fazla, Lisans programları için ilgili alan türünde en az 185 ve daha fazla puan almış olmaları gerekmektedir.

4.2- SAT(en az 1000 puan), ACT (en az 21 puan), Abitur, Fransız Bakaloryası, GCE A Level Sertifikası (en az 2 ders), Uluslararası Bakalorya (IB), Avusturya Matura Diploması (Matura Reifezeugnis) ve İtalya Maturita Diploması (Diploma di Maturita) belgelerinden herhangi birine sahip olanlar ÖSS’den en az 185 puan almış olmak koşulunu yerine getirmiş sayılmaktadır.


5. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Kılavuzunda yer alan ülkelerde (KKTC dahil) bulunan yükseköğretim kurumlarında öğrenimlerine başlayıp, yatay geçiş yapmak üzere Üniversitemize başvuranlardan; Öğrenci Seçme Sınavı sonucuna göre yerleştiklerini gösteren kazandı belgesi istemekte olup, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme merkezi tarafından yerleştirilemeyen öğrencilerin yatay geçiş başvuruları kabul edilmemektedir.

6. ÖSS kılavuzunda yer alan ülkelerin, kılavuzun 5. tablosundaki güzel yetenek sınavı sonuçlarına göre öğrenci kabul edilen programlarında öğrenime başlayan öğrenciler ile KKTC de bulunan üniversitelerin özel yetenek sınavı sonuçlarına göre öğrenci kabul eden programlarında öğrenimine başlayan öğrencilerin Üniversitemize yatay geçiş yapmaları mümkün değildir.

7. Öğrencinin genel not ortalamasının; En az %60 veya eşdeğer olması (4.00 üzerinde değerlendirildiğinde eşdeğer not 2.40)

8. Üniversitemizde eğitim dili İngilizce olan; Mühendislik Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümlerine başvuruda, son iki yıl içindeki uluslararası standartlarda yapılan İngilizce Dil Sınavlarının birinden aşağıdaki notların alınmış olması ve bunun belgelendirilmesi gerekir. Eğitim dili Türkçe olup, zorunlu İngilizce hazırlık sınıfı bulunan Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksekokuluna başvuruda, son iki yıl içindeki uluslararası standartlarda yapılan İngilizce Dil Sınavlarının birinden aşağıdaki notların alınmış olması veya öğrencinin kayıtlı bulunduğu yükseköğretim kurumunda İngilizce Hazırlık Sınıfını okuyarak başarmış olması ya da hazırlık sınıfı muafiyet sınavını geçmiş olması ve bunun belgelendirilmesi gerekir. Belgesi bulunmayanlar Üniversitemiz Yabancı Diller Yüksekokulunda yapılacak İngilizce Yeterlik Sınavına alınırlar. Yeterlik Sınavı başarı notu en az 60 olanların başvuruları Fakülte/Yüksekokul Yönetim Kurullarınca değerlendirmeye alınır.

Ayrıntılı Bilgi için: http://bimlinux.bim.gantep.edu.tr/~ogrenci/yli2009/Yatay_Gecis_Ilan_Metni.doc

Kontenjanlar için: http://bimlinux.bim.gantep.edu.tr/~ogrenci/yli2009/Yatay_Gecis_Kontenjanlari.xls

1 yorum:

yurtdışı eğitim dedi ki...

Guzel bişr site oldu cok yararlı bilgiler bulabildim burada bide yurtdışı eğitim ile ilgili detaylı bilgi arıyorum ilginiz için cok tesekkur ederim