Yatay Geçiş Rehberi

Yatay geçiş hakkında bilgilerin yer aldığı internet sitemizde, sizleri bu konuda aydınlatmak ve yatay geçiş isteğinizi gerçekleştirmeniz için yardımcı olmayı amaçlıyoruz. Üniversiteler kontenjanlarını ve şartlarını açıkladığı takdirde sitemize bu bilgiler eklenmektedir. Sorular ve Cevaplar bölümünde aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz.

Karabük Üniversitesi 2008-2009 Yatay Geçiş Başvurusu

“Yükseköğretim Kurumları Arasında Lisans ve Önlisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri ve Üniversitemiz Yönetmeliklerine uygun olarak 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılı Bahar yarıyılına yatay geçiş yoluyla kabul edilecek öğrencilerde aranacak nitelikler, gerekli belgeler ve başvuru tarihleri, ayrılan kontenjanlar ve diğer hususlar aşağıya çıkartılmıştır.

A-KOŞULLAR

1-Yatay geçişler ancak, eşdeğer eğitim programları uygulanan yükseköğretim kurumları arasında yapılır.

2-Birinci sınıfların ilk yarıyıllarına yatay geçiş yapılmaz.

3-Öğrencinin ayrılacağı kurumdaki bütün sınavları başarmış olması ve genel not ortalamasının ara sınıflarda %60, son sınıflarda en az %70 olması gerekir.

4-Başvuruların kontenjandan fazla olması halinde sıralama, adayların kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumuna girerken elde ettikleri ÖSYS puanına ve o kurumdaki not ortalamasına göre yapılır.

5-Halen bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmayanlar ile bir yükseköğretim kurumundan disiplin cezası ile çıkarılmış olanlar yatay geçiş başvurusu yapamazlar.

6-YÖK tarafından tanınan yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Üniversitemize yatay geçiş için başvuran öğrencilerden, yabancı ülke yükseköğretim kurumundan, yabancı dil hazırlık sınıfı hariç en az bir yıl (2 yarıyıl) okumuş, yarıyıl sonu sınavlarını başarı ile vermiş ve ilgili yönetmeliğin 5.ile 6. maddelerindeki diğer hususları yerine getirmiş olması şartları aranır.

7-Yurtiçi veya yurtdışındaki üniversitelerden başvuruda bulunan adayın bulunduğu programa girdiği o yılki ÖSYS puanı ile başvuruda bulunduğu programın o yılki ÖSYS puanı arasında Lise birincilik kontenjanları dışındaki taban puandan aşağı puanı olması halinde başvurusu kabul edilmeyecektir

8-Üniversitemizin Yabancı Dil Hazırlık Programı uygulayan ve ekli listede karşılarında belirtilen Bölümlerimize başvuruda bulunacak adayların bulundukları öğretim kurumunda Hazırlık Sınıfı okuyarak başardığını veya Üniversitenin eşdeğerliğini kabul ettiği (Yükseköğretim Kurulunca belirlenen süreler içerisinde alınmış olmak koşuluyla) TOEFL, IELTS, FCE, CPE, ÜDS, KPDS sınavlarından birinden başarılı olduğunu kanıtlamaları gerekmektedir.

B-GEREKLİ BELGELER

1-Başvurular, ilgili yükseköğretim kurumlarına dilekçe ile yapılır.

2-Not belgesi (Transkript); başvuruda bulunan öğrencinin ayrılacağı kurumdan alacağı izlediği bütün dersleri ve bu derslerden aldığı not ile genel not ortalamasını gösteren resmi belge (kopya kabul edilmez.)

3-ÖSYS puan kartının tasdikli fotokopisi.

4-Disiplin cezası almadığına dair belge.

5-Yurt dışından yapılacak başvurularda adayın ayrılacağı yükseköğretim kurumunu tanıtan dökümanlar.

6-Akbank Karabük Şubesi 88123 nolu hesabına 75 YTL. yatırıldığına dair belge.

C-BAŞVURU TARİHLERİ

Yatay geçiş için başvurular ilgili Fakülte Dekanlıklarına/Meslek Yüksekokulu Müdürlüklerine 06 Şubat 2009 tarihine kadar bütün belgeler tamamlanmış olarak başvuru yapılacaktır.

Kontenjanlar için: http://www.karabuk.edu.tr/yataygecis/kontenjanlist.mht

Puan tablosu için: http://www.karabuk.edu.tr/yataygecis/puanlist.mht

0 yorum: